صفحه اصلي | فهرست مقالات | مطالب جديد | خبرنامه | نقشه سايت | طراحي وب | نسخه جديد سايت | جستجو | نسخه جديد سايت | پرسش و پاسخ

 
بخش ها
  • معرفي ماشين آلات صنعتي بازديد : 703


  • معرفي ماشين سازان بازديد : 638


  • شبكه هاي هوشمند توزيع برق Smart Grid & MicroGrid بازديد : 741


  • انرژي هاي تجديدپذير (نو ) بازديد : 737

  • آب - خورشید - باد - ژئوترمال - بایومس - پیل سوختی و ...
  • دعوت به همكاري بازديد : 694


  • مزايده و مناقصه بازديد : 595


  • عضويت در خبرنامه بازديد : 462

  • با عضویت در خبرنامه آخرین مطالب سایت را دریافت کنید
  • لينك هاي منتخب بازديد : 931


  • لينك هاي مفيد بازديد : 2893


  • سايت هاي مرتبط

  • هك رشد هكر رشد استارتاپ ها


  • فيلدباس و اتوماسيون

  • شبكه فيزيك هوپا

  • كارگاه هواشناسي

  • مهندسي برق

  • مجله در مورد سنسورها

  • www.control.com

  • temperatures.com

  • فهرست وب سايت هاي ايراني



  • فصل1و 2 - چكيده و مقدمه (حفاظت سيستم هاي قدرت)

    فصل1و 2 - چكيده و مقدمه (حفاظت سيستم هاي قدرت)

    امروزه درسیستمهای قدرت استفاده ازخطوط انتقال با ماکزیمم بار ممکن مساله مهمی است . چون بروز خطا در سیستمها غیر قابل پیشگیری است, ما باید از سیستمهای حفاظتی اتوماتیک درخطوط استفاده کنیم که درکوتاهترین زمان ممکن خطا را درسیستم رفع کنند وباید با ایمنی بالا و عملکرد سریع و بدون دخالت اپراتورکار خود را انجام دهند.در بیشتر موارد حفاظت خطوط انتقال خیلی مشکلتر از حفاظت باس بارها است.


    نويسنده : يحيي محرابي

    به ياد پدر و برادر.يادشان گرامي باد

    تقديم به كليه كساني كه تلا ش آنها در راه كسب علم و معرفت ستودني است و براي رسيدن به هدف خود با سلاح صبر و مقاومت با مشكلات مبارزه كرده وهر شكستي در اين راه مقدمة پيروزي آنهاست.

    در اينجا از استاد ارجمند جناب مهندس رشيدي كمال قدرداني و تشكر را دارم . ايشان با راهنمايي هاي ارزشمند خود مرا در امر اجرا و تكميل اين پروژه كمك كردند.

    فصل 1  چكيده

    هماهنگي بين سيستمهاي حفاظت رايج و قديمي و سيستمهاي حفاظت در سطح وسيع(سيستمهاي ماهواره اي) براي سيستمهاي قدرت .

    اين پايانامه تحقيقي است درباره هماهنگ كردن سيستمهاي حفاظتي رايج و حفاظت در سطح وسيع براي سيستمهاي قدرت .تاكيد بيشترما حفاظتهاي ديستانس و اضافه جريان است . اين دو نوع حفاظت با تمام جزيياتش با كمك نرم افزار Modelica شبيه سازي مي شوند. اين دو مدل شبيه سازي شده مدلهاي واقعي شبكه مي باشد. انواع خطاها در شبكه بكار برده شده و عكس العمل رله ها در برابر آن مشاهد ميشود . در نهايت روابط بين حفاظت محلي و حفاظت در سطح وسيع مورد بررسي قرار گرفته است و روابط و قوانيني در سيستم هاي حفاظتي در سطح وسيع بدست مي آيد.

    فصل 2 مقدمه

    امروزه درسيستمهاي قدرت استفاده ازخطوط انتقال با ماكزيمم بار ممكن مساله مهمي است . چون بروز خطا در سيستمها غير قابل پيشگيري است, ما بايد از سيستمهاي حفاظتي اتوماتيك درخطوط استفاده كنيم كه دركوتاهترين زمان ممكن خطا را درسيستم رفع كنند وبايد با ايمني بالا و عملكرد سريع و بدون دخالت اپراتوركار خود را انجام دهند.در بيشتر موارد حفاظت خطوط انتقال خيلي مشكلتر از حفاظت باس بارها است. در اين پايانامه تاكيد ما بيشتر بر روي حفاظت خطوط انتقال است .خطوط انتقال داراي تجهيزاتي براي انتقال انرژي و رله هاي حفاظتي است . وظيفه رله ها حفاظت از خط در مقابل خسارات فيزيكي است به عنوان مثال جريان زياد در مدت زياد . رله ها بايد عملكرد سريع داشته باشند تا از ناپايداري سيستم جلوگيري كنند . دو فاكتور حفظ پايداري سيستم و عملكرد سريع و مطمئن رله فاكتورهائي هستندكه با هم در تضادند چون ناپايداري ولتاژ در يك مدت زياد باعث اضافه جريان ميشود ويا قطع اشتباهي رله باعث ناپايداري سيستم شود .اين مشكللات وپيكر بندي مختلف شبكه هاي قدرت باعث مشكلات حفاظتي براي سيستمهاي قدرت مي شودكه برطرف كردن انها به تجربيات ونقشه هاي پيشرفته نياز دارد.يك راه حل ان اين است كه ما بين سيستمهاي حفاظتي در يك شبكه هماهنگ سازي بوجود بياوريم . با پيشرفت سريع فناوري اطلاعات كه مساله مهم و قابل دسترس است استفاده از اين روش براي سيستمهاي حفاظتي قدرت مورد توجه قرار گرفته است . يكي از روشهايي كه جديدا استفاده شده سيستمهاي اندازه گيري فازوري است كه سنكرون كردن آن توسط سيستمهاي اندازه گيري ماهواره اي (WAMS ) انجام مي شود . مزيت اين سيستمهاي اندازه گيري اين است كه يك حفاظت جامع و كامل از شبكه مي كنند برخلاف حفاظتهاي محلي كه فقط در آن رله ها براي محل كار خود تنظيم مي شود . هدف كلي ما در اين پايانامه ارائه روشي براي جلوگيري كردن از فروپاشي و ناپايداري شبكه ها و جلوگيري از خسارت ديدن تجهيزات قدرت است . براي اينكه ايده ما عملي شود در ابتدا بايد با يك سري مفاهيم كلي كه در ارتباط با فروپاشي و ناپايداري شبكه و خسارت تجهيزات مي باشند آشنا شويم.

    ايمني و انتخابي بودن و عمل كرد سريع :

    ايمني يعني اينكه اپراتور در برابر تشخيص خطا عمل كند,تا حد امكان خسارات وارد برسيستم كم شود .تشخيص خطا و رفع آن بايد انتخابي باشد . يك سيستم حفاظتي خوب بايد مشكلات بوجود آمده براي سيستم را رفع كند بدون اينكه ديگر نقاط سيستم آسيب ببيند و يا قطع شود و فقط قسمتي از سيستم كه خطا در آن اتفاق افتاده بايد ازمدارخارج شود و بقيه سيستم به عملكرد خود ادامه دهد . انتضاري كه از يك سيستم حفاظتي اتوماتيك مي رود اين است كه بايد خيلي سريعتر از يك اپراتور عمل كند و علاوه بر آن تصميماتي كه يك انسان نمي توانديا خيلي دير و يا هرگز عملي كند انجام دهد . هر چه يك رله سريعتركار كند وقفه خاموشي سيستم ما كمتر است و خسارت كمتري به سيستم ما وارد ميشود . توجه بيشتر ما در اين پايانامه هماهنگي بين سيستم هاي حفاظتي معمول و ماهواره اي است . موضوع و اساس اين پايانامه تحقيق و بررسي درباره عمل كرد بين حفاظتهاي ديستانس و اضافه جريان در سيستمهاي معمول و ماهواره اي است . در فصل 3 انواع مختلف حفاظت ها توضيح داده ميشود و حفاظت ديستانس و مشكلي كه براي عملكرد اين رله ها بوجود مي آيد بررسي مي شود. در ادامه اين فصل در مورد سيستمهاي اندازه گيري ماهواره اي توضيح داده ميشود و سيستمهاي PSGuand شركت ABB براي نشان دادن روابط بين سيستمهاي حفاظت محلي و ماهواره اي برسي مي شود.

    در فصل 4 منطق نرم افزارشبيه سازي انواع رله ها توضيح داده شده ومشكلات ان بررسي شده است. در فصل 5 نتايج شبيه سازي وپاسخ آن براي انواع خطاها داده شده . در فصل 6 نتيجه گيري و روشهايي كه در آينده مورد استفاده قرار خواهد گرفت بيان شده است.



     
    مركز تحقيقات و فناوري اتوماسيون صنعتي ايران

    سایت autoir با هدف ارائه مطالبی پیرامون اتوماسیون صنعتی به زبان فارسی منتشر شد.

    1 - اتوماسیون صنعتی
    2 - پردازش تصویر وسیگنال
    3 - طراحی صفحات وب
    4 - نرم افزارها تخصصی
    5 - روباتیک
    6 - Web Base Automation

    ادامه...

     

     

    منوي اصلي
  • صفحه اصلي

  • فهرست مقالات

  • مطالب جديد

  • خبرنامه

  • نقشه سايت

  • طراحي وب

  • نسخه جديد سايت

  • جستجو

  • نسخه جديد سايت

  • پرسش و پاسخ

  •  

    مطالب جديد
     

         
    Designed by Ahmad Zeini Copyright © 2003 - 2012 by AutoIR iranresearch , All rights reserved. www.iranresearch.com www.iranresearch.ir www.autoir.ir Designed by Ahmad Zeini
    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت autoir.ir می باشد
    !تبادل لینک رایگان

    !امتیاز بدهید
    .ما را در گوگل محبوب کنید