صفحه اصلي | فهرست مقالات | مطالب جديد | خبرنامه | نقشه سايت | طراحي وب | نسخه جديد سايت | جستجو | نسخه جديد سايت | پرسش و پاسخ

 
بخش ها
  • معرفي ماشين آلات صنعتي بازديد : 703


  • معرفي ماشين سازان بازديد : 638


  • شبكه هاي هوشمند توزيع برق Smart Grid & MicroGrid بازديد : 741


  • انرژي هاي تجديدپذير (نو ) بازديد : 737

  • آب - خورشید - باد - ژئوترمال - بایومس - پیل سوختی و ...
  • دعوت به همكاري بازديد : 694


  • مزايده و مناقصه بازديد : 595


  • عضويت در خبرنامه بازديد : 462

  • با عضویت در خبرنامه آخرین مطالب سایت را دریافت کنید
  • لينك هاي منتخب بازديد : 931


  • لينك هاي مفيد بازديد : 2893


  • سايت هاي مرتبط

  • هك رشد هكر رشد استارتاپ ها


  • فيلدباس و اتوماسيون

  • شبكه فيزيك هوپا

  • كارگاه هواشناسي

  • مهندسي برق

  • مجله در مورد سنسورها

  • www.control.com

  • temperatures.com

  • فهرست وب سايت هاي ايراني



  • هشت اصل سودمند ايزو در سازمانها

    هشت اصل سودمند ايزو در سازمانها

    ایزو 9000 خانواده‌ای از استانداردهای مدیریت کیفیت است که توسط سازمان جهانی استانداردسازی پشتیبانی شده و به وسیله شرکت‌های Certification Body تصدیق و اعتباردهی می‌شود. با اینکه این استاندارد در ابتدا برای سازمان‌های تولیدی تدوین شده است، اما اکنون در انواع گوناگونی از سازمان‌ها کاربرد دارد. یک محصول در ادبیات ایزو ممکن است یک شی فیزیکی، خدمات یا نرم‌افزار باشد.


    هشت اصل سودمند ايزو در سازمانها 

    LOGOIS~1

          ايزو 9000 خانواده‌اي از استانداردهاي مديريت كيفيت است كه توسط سازمان جهاني استانداردسازي پشتيباني شده و به وسيله شركت‌هاي Certification Body تصديق و اعتباردهي مي‌شود. با اينكه اين استاندارد در ابتدا براي سازمان‌هاي توليدي تدوين شده است، اما اكنون در انواع گوناگوني از سازمان‌ها كاربرد دارد. يك محصول در ادبيات ايزو ممكن است يك شي فيزيكي، خدمات يا نرم‌افزار باشد. طبق آنچه در نسخه 2008 بيان شده است در حال حاضر حدود 31% گواهينامه‌هاي ISO 9001:2000 به سازمان‌هايي كه در بخش خدمات فعال هستند اهدا شده است. ايزو 9000 شامل استانداردهاي زير مي‌باشد:

    · ايزو 9000:2000 - سيستم مديريت كيفيت - واژه نامه و اصول اعطاي گواهينامه:

    ·  اين بخش به تعريف دقيق خود استاندارد و شرايط اعطاي استاندارد مي‌پردازد و هسته اصلي استانداردهاي خانواده ايزو 9000 محسوب مي‌گردد. اين سند راهنما به منظور اعطاي گواهينامه به كار نمي‌رود ولي مرجعي مهم براي درك واژگان و اصطلاحاتي است كه در حيطه مديريت كيفيت كاربرد دارند. آخرين ويرايش اين استاندارد در سال 2008 منتشر شده است.

    · ايزو 9001:2000 - سيستم مديريت كيفيت -  الزامات:

    · اين استاندارد در كليه سازمان‌هايي كه به طراحي، توسعه، توليد و مونتاژ هر نوع محصول يا ارايه هر نوع خدمات اشتغال دارند قابل استفاده است. اين استاندارد تعدادي از الزامات را بيان مي‌كند كه سازمان جهت تامين رضايت مشتري از طريق ارايه مستمر محصولات با كيفيت، به برآورده ساختن آنها نيازمند است.

    · ايزو 9004:2000 - سيستم مديريت كيفيت - راهنماي بهبود مستمر عملكرد:

    · اين بخش به بهبود مستمر در سيستم مي پردازد و توصيه‌هايي براي بهبود مستمر و بالابردن شفافيت كار سيستم و همچنين به بلوغ رساندن سيستم ارايه مي‌دهد.

    · در خانواده استانداردهاي ايزو 9000 تعداد زيادي استاندارد ديگر هم وجود دارد كه بسياري از آنها حتي عنوان ISO 900x را نيز ندارند. به عنوان نمونه اكثر استانداردهايي كه در سري استانداردهاي 10000 قرار مي‌گيرند به عنوان بخشي از خانواده استاندارد ايزو 9000 در نظر گرفته مي‌شود.

        خانواده استانداردهاي ايزو 9000 بر مبناي 8 اصل بنا شده‌اند كه مي‌توانند جهت بهبود عملكرد و دستيابي به موفقيت به كار گرفته شود. اين هشت اصل عبارتند از:

    LOGOIS~1

    1. تمركز بر روي مشتري:

    سازمان‌ها متكي به مشتريان هستند، بنابراين:

    بايد نيازهاي مشتري را درك كنند.

    بايد الزامات مشتري را برآورده سازند.

    بايد از توقعات مشتري پيشي بگيرند.

       2. فراهم نمودن رهبري:

    سازمان‌ها متكي بر رهبران هستند، بنابراين:

    رهبران بايد يك هدفي يگانه در سازمان ايجاد كنند و مسيري كه سازمان بايد بپيمايد را مشخص مي‌كنند.

    رهبران بايد محيطي ايجاد كنند كه افراد را براي دستيابي به اهداف سازمان، تشويق كند.

        3. درگير كردن افراد:

    سازمان‌ها متكي به افراد هستند، بنابراين:

    سازمان‌ها بايد درگير شدن افراد با اهداف را در تمام سطوح تشويق كنند.

    سازمان‌ها بايد به افراد در استفاده و توسعه از توانايي‌هاي خود ياري برسانند.

        4. استفاده از رويكرد فرآيندگرا:

    سازمان‌ها با استفاده از رويكرد فرآيندگرا كاراتر و بهره‌ورتر خواهند بود. بنابراين:

    سازمان‌ها بايد از رويكردي فرآيندگرا براي مديريت فعاليت‌ها و منابع مرتبط با آنها استفاده كنند.

        5. اتخاذ يك رويكرد سيستمي:

    سازمان‌ها با استفاده از رويكرد سيستمي كاراتر و بهره‌ورتر خواهند بود. بنابراين:

    سازمان‌ها بايد فرآيندهاي داراي اثر متقابل تعريف نموده و با آنها مانند يك سيستم برخورد كنند.

    سازمان‌ها بايد از يك رويكرد سيستمي براي مديريت فرآيندهاي داراي اثر متقابل استفاده كنند.

        6. تشويق بهبود مستمر:

    سازمان‌ها زماني كه به صورت مستمر در جهت بهبود تلاش مي‌كنند، كاراتر و بهره‌ورتر خواهند بود. بنابراين:

    سازمان‌ها بايد تعهد پايداري در جهت بهبود مستمر عملكرد كلي خود داشته باشند.

       7. تشخيص حقايق قبل از تصميم‌گيري:

    سازمان‌ها زماني كه تصميمات خود را براساس حقايق اتخاذ مي‌كنند، عملكرد بهتري دارند. بنابراين:

    سازمان‌ها بايد تصميمات خود را بر اساس تحليل اطلاعات و داده‌هاي واقعي اتخاذ كنند.

        8. با تامين‌كنندگان خود كار كنيد:

    سازمان‌ها براي ارزش‌افريني به تامين‌كنندگان خود متكي هستند. بنابراين:

    سازمان‌ها بايد رابطه متقابل و سودمندي با تامين‌كنندگان خود داشته باشند.


     
    مركز تحقيقات و فناوري اتوماسيون صنعتي ايران

    سایت autoir با هدف ارائه مطالبی پیرامون اتوماسیون صنعتی به زبان فارسی منتشر شد.

    1 - اتوماسیون صنعتی
    2 - پردازش تصویر وسیگنال
    3 - طراحی صفحات وب
    4 - نرم افزارها تخصصی
    5 - روباتیک
    6 - Web Base Automation

    ادامه...

     

     

    منوي اصلي
  • صفحه اصلي

  • فهرست مقالات

  • مطالب جديد

  • خبرنامه

  • نقشه سايت

  • طراحي وب

  • نسخه جديد سايت

  • جستجو

  • نسخه جديد سايت

  • پرسش و پاسخ

  •  

    مطالب جديد
     

         
    Designed by Ahmad Zeini Copyright © 2003 - 2012 by AutoIR iranresearch , All rights reserved. www.iranresearch.com www.iranresearch.ir www.autoir.ir Designed by Ahmad Zeini
    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت autoir.ir می باشد
    !تبادل لینک رایگان

    !امتیاز بدهید
    .ما را در گوگل محبوب کنید