صفحه اصلي | فهرست مقالات | مطالب جديد | خبرنامه | نقشه سايت | طراحي وب | جستجو | نسخه جديد سايت

صفحه اصلي | فهرست مقالات | مطالب جديد

 
بخش ویژه

هک رشد

تکنیک های توسعه و رشد سریع کسب و کار و استارتاپ ها



کفش پاشنه بلند ارزان

کفش پاشنه بلند ارزان ، خرید کفش پاشنه بلند ارزان ، خرید اینترنتی کفش پاشنه بلند ارزان ، فروشگاه کفش پاشنه بلند ارزان، فروشگاه اینترنتی کفش پاشنه بلند ارزان،

مدانیسا

لباس شب مدانيسا ، مانتو مدنيسا ، تونيك مدانيسا ، لباس سايز بزرگ مدانيسا ، مودانيسا ، لباس زنانه مدانيسا ، برند مدانيسا

دسته ها

  • هک رشد هکر رشد استارتاپ
  • ایمنی صنعتی
  • شش سیگما
  • شبکه های هوشمند توزیع برق
  • فیزیک
  • انرژی های تجدیدپذیر (نو )
  • نرم افزار مطلب Matlab
  • مهندسی کامپیوتر
  • متفرقه
  • ماشین - اخبار
  • طراحی سایت و سئو
  • ماشین - معرفی شرکتها
  • ماشین - معرفی ماشين سازان
  • ماشین - معرفی ماشين آْلات
  • برق-دانش آموزان
  • برق-مهندسی پزشکی
  • برق-فناوری اطلاعات
  • برق-مخابرات
  • برق-کنترل
  • برق-قدرت
  • برق-اتوماسیون
  • برق-الکترونیک
  • برق-عمومی
  • برق - هوش مصنوعی
  • ارتباط با صنعت2
  • سايت هاي مرتبط
  • احمد زيني هكر رشد
  • هك رشد
  • فيلدباس و اتوماسيون
  • شبكه فيزيك هوپا
  • كارگاه هواشناسي
  • مهندسي برق
  • مجله در مورد سنسورها
  • www.control.com
  • temperatures.com
  • مجله سلامت و زيبايي

  • هشت اصل سودمند ايزو در سازمانها

    هشت اصل سودمند ايزو در سازمانها

    ایزو 9000 خانواده‌ای از استانداردهای مدیریت کیفیت است که توسط سازمان جهانی استانداردسازی پشتیبانی شده و به وسیله شرکت‌های Certification Body تصدیق و اعتباردهی می‌شود. با اینکه این استاندارد در ابتدا برای سازمان‌های تولیدی تدوین شده است، اما اکنون در انواع گوناگونی از سازمان‌ها کاربرد دارد. یک محصول در ادبیات ایزو ممکن است یک شی فیزیکی، خدمات یا نرم‌افزار باشد.


    هشت اصل سودمند ايزو در سازمانها 

    LOGOIS~1

          ايزو 9000 خانواده‌اي از استانداردهاي مديريت كيفيت است كه توسط سازمان جهاني استانداردسازي پشتيباني شده و به وسيله شركت‌هاي Certification Body تصديق و اعتباردهي مي‌شود. با اينكه اين استاندارد در ابتدا براي سازمان‌هاي توليدي تدوين شده است، اما اكنون در انواع گوناگوني از سازمان‌ها كاربرد دارد. يك محصول در ادبيات ايزو ممكن است يك شي فيزيكي، خدمات يا نرم‌افزار باشد. طبق آنچه در نسخه 2008 بيان شده است در حال حاضر حدود 31% گواهينامه‌هاي ISO 9001:2000 به سازمان‌هايي كه در بخش خدمات فعال هستند اهدا شده است. ايزو 9000 شامل استانداردهاي زير مي‌باشد:

    · ايزو 9000:2000 - سيستم مديريت كيفيت - واژه نامه و اصول اعطاي گواهينامه:

    ·  اين بخش به تعريف دقيق خود استاندارد و شرايط اعطاي استاندارد مي‌پردازد و هسته اصلي استانداردهاي خانواده ايزو 9000 محسوب مي‌گردد. اين سند راهنما به منظور اعطاي گواهينامه به كار نمي‌رود ولي مرجعي مهم براي درك واژگان و اصطلاحاتي است كه در حيطه مديريت كيفيت كاربرد دارند. آخرين ويرايش اين استاندارد در سال 2008 منتشر شده است.

    · ايزو 9001:2000 - سيستم مديريت كيفيت -  الزامات:

    · اين استاندارد در كليه سازمان‌هايي كه به طراحي، توسعه، توليد و مونتاژ هر نوع محصول يا ارايه هر نوع خدمات اشتغال دارند قابل استفاده است. اين استاندارد تعدادي از الزامات را بيان مي‌كند كه سازمان جهت تامين رضايت مشتري از طريق ارايه مستمر محصولات با كيفيت، به برآورده ساختن آنها نيازمند است.

    · ايزو 9004:2000 - سيستم مديريت كيفيت - راهنماي بهبود مستمر عملكرد:

    · اين بخش به بهبود مستمر در سيستم مي پردازد و توصيه‌هايي براي بهبود مستمر و بالابردن شفافيت كار سيستم و همچنين به بلوغ رساندن سيستم ارايه مي‌دهد.

    · در خانواده استانداردهاي ايزو 9000 تعداد زيادي استاندارد ديگر هم وجود دارد كه بسياري از آنها حتي عنوان ISO 900x را نيز ندارند. به عنوان نمونه اكثر استانداردهايي كه در سري استانداردهاي 10000 قرار مي‌گيرند به عنوان بخشي از خانواده استاندارد ايزو 9000 در نظر گرفته مي‌شود.

        خانواده استانداردهاي ايزو 9000 بر مبناي 8 اصل بنا شده‌اند كه مي‌توانند جهت بهبود عملكرد و دستيابي به موفقيت به كار گرفته شود. اين هشت اصل عبارتند از:

    LOGOIS~1

    1. تمركز بر روي مشتري:

    سازمان‌ها متكي به مشتريان هستند، بنابراين:

    بايد نيازهاي مشتري را درك كنند.

    بايد الزامات مشتري را برآورده سازند.

    بايد از توقعات مشتري پيشي بگيرند.

       2. فراهم نمودن رهبري:

    سازمان‌ها متكي بر رهبران هستند، بنابراين:

    رهبران بايد يك هدفي يگانه در سازمان ايجاد كنند و مسيري كه سازمان بايد بپيمايد را مشخص مي‌كنند.

    رهبران بايد محيطي ايجاد كنند كه افراد را براي دستيابي به اهداف سازمان، تشويق كند.

        3. درگير كردن افراد:

    سازمان‌ها متكي به افراد هستند، بنابراين:

    سازمان‌ها بايد درگير شدن افراد با اهداف را در تمام سطوح تشويق كنند.

    سازمان‌ها بايد به افراد در استفاده و توسعه از توانايي‌هاي خود ياري برسانند.

        4. استفاده از رويكرد فرآيندگرا:

    سازمان‌ها با استفاده از رويكرد فرآيندگرا كاراتر و بهره‌ورتر خواهند بود. بنابراين:

    سازمان‌ها بايد از رويكردي فرآيندگرا براي مديريت فعاليت‌ها و منابع مرتبط با آنها استفاده كنند.

        5. اتخاذ يك رويكرد سيستمي:

    سازمان‌ها با استفاده از رويكرد سيستمي كاراتر و بهره‌ورتر خواهند بود. بنابراين:

    سازمان‌ها بايد فرآيندهاي داراي اثر متقابل تعريف نموده و با آنها مانند يك سيستم برخورد كنند.

    سازمان‌ها بايد از يك رويكرد سيستمي براي مديريت فرآيندهاي داراي اثر متقابل استفاده كنند.

        6. تشويق بهبود مستمر:

    سازمان‌ها زماني كه به صورت مستمر در جهت بهبود تلاش مي‌كنند، كاراتر و بهره‌ورتر خواهند بود. بنابراين:

    سازمان‌ها بايد تعهد پايداري در جهت بهبود مستمر عملكرد كلي خود داشته باشند.

       7. تشخيص حقايق قبل از تصميم‌گيري:

    سازمان‌ها زماني كه تصميمات خود را براساس حقايق اتخاذ مي‌كنند، عملكرد بهتري دارند. بنابراين:

    سازمان‌ها بايد تصميمات خود را بر اساس تحليل اطلاعات و داده‌هاي واقعي اتخاذ كنند.

        8. با تامين‌كنندگان خود كار كنيد:

    سازمان‌ها براي ارزش‌افريني به تامين‌كنندگان خود متكي هستند. بنابراين:

    سازمان‌ها بايد رابطه متقابل و سودمندي با تامين‌كنندگان خود داشته باشند.


     

     

    منوي اصلي
  • صفحه اصلي
  • فهرست مقالات
  • مطالب جديد
  • خبرنامه
  • نقشه سايت
  • طراحي وب
  • جستجو
  • نسخه جديد سايت
  •  

    مطالب جديد
     

         
    Copyright © 2003 - 2017 by AutoIR iranresearch , All rights reserved. www.iranresearch.com www.iranresearch.ir www.autoir.ir Designed by Ahmad Zeini
    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت autoir.ir می باشد