صفحه اصلي | فهرست مقالات | مطالب جديد | خبرنامه | نقشه سايت | طراحي وب | جستجو | نسخه جديد سايت

صفحه اصلي | فهرست مقالات | مطالب جديد

 
بخش ویژه

هک رشد

تکنیک های توسعه و رشد سریع کسب و کار و استارتاپ ها


دسته ها

  • هک رشد هکر رشد استارتاپ
  • ایمنی صنعتی
  • شش سیگما
  • شبکه های هوشمند توزیع برق
  • فیزیک
  • انرژی های تجدیدپذیر (نو )
  • نرم افزار مطلب Matlab
  • مهندسی کامپیوتر
  • متفرقه
  • ماشین - اخبار
  • طراحی سایت و سئو
  • ماشین - معرفی شرکتها
  • ماشین - معرفی ماشين سازان
  • ماشین - معرفی ماشين آْلات
  • برق-دانش آموزان
  • برق-مهندسی پزشکی
  • برق-فناوری اطلاعات
  • برق-مخابرات
  • برق-کنترل
  • برق-قدرت
  • برق-اتوماسیون
  • برق-الکترونیک
  • برق-عمومی
  • برق - هوش مصنوعی
  • ارتباط با صنعت2
  • سايت هاي مرتبط
  • احمد زيني هكر رشد
  • هك رشد
  • فيلدباس و اتوماسيون
  • شبكه فيزيك هوپا
  • كارگاه هواشناسي
  • مهندسي برق
  • مجله در مورد سنسورها
  • www.control.com
  • temperatures.com
  • مجله سلامت و زيبايي

  • سيستم AIS چگونه كار ميكند ؟

    سيستم AIS چگونه كار ميكند ؟

    این سیستم مشتمل بر یک فرستنده VHF ، دو گیرنده VHF TDMA (Time Division Muktiple Access) ، یک گیرنده VHF DSC ، سیستم های استاندارد ارتباطات مخابرات الکترونیکی دریایی و سنسورهای مربوطه میباشد . موقعیت و اطلاعات زمانی عموماً توسط یک گیرنده سیستم کمک ناوبری ماهواره ای نظیر GPS


    سيستم AIS چگونه كار ميكند ؟

    اين سيستم مشتمل بر يك فرستنده VHF ، دو گيرنده VHF TDMA (Time Division Muktiple Access) ، يك گيرنده VHF DSC ، سيستم هاي استاندارد ارتباطات مخابرات الكترونيكي دريايي و سنسورهاي مربوطه ميباشد . موقعيت و اطلاعات زماني عموماً توسط يك گيرنده سيستم كمك ناوبري ماهواره اي نظير GPS ( مشتمل بر يك گيرنده GNSSفركانس متوسط جهت دستيابي به موقعيت دقيق در آبهاي ساحلي و سرزميني) به سيستم اعمال ميگردد . ديگر اطلاعاتي كه توسط سيستم AIS پخش ميگردد ، بصورت الكترونيكي از ديگر تجهيزات موجود در روي كشتي و از طريق سيستمهاي ارتباطي استاندارد موجود دريافت ميگردد . اطلاعات هدينگ ، مسير و سرعت نسبت به كف عموماً در تمام كشتيهاي مجهز به سيستم AIS وجود دارد . اطلاعات ديگري نظيرزواياي رول ، پيچ و هيل ، سرعت چرخش ، مقصد و ETA نيز بايد به سيستم تغذيه گردد .

    فرستنده صوتي AIS صرف نظر از اينكه كشتي در آبهاي ساحلي ، سرزميني و يا آبهاي آزاد باشد بصورت داخلي و بطور مداوم كار ميكند . فرستنده ها از مدولاسيون 9.6 kb GMSK FM روي كانالهاي 25 و يا 5/12 كيلو هرتز استفاده ميكنند . هرچند تنها يك كانال راديو براي اين منظور مورد نياز ميباشد ولي هر ايستگاه روي دو كانال راديويي اقدام به ارسال و دريافت مينمايد و اين امر بمنظور جلوگيري از مشكلات ناشي از تداخل و همچنين جهت امكان پذير شدن انتقال بين كانالها جهت جلوگيري از ازدست دادن ارتباط با ديگر كشتيها ميباشد .

    برد اين سيستم مشابه ديگر تجهيزات كه در باند فركانسي VHF كار ميكنند ميباشد و ذاتاً بستگي به ارتفاع آنتن دارد . با توجه به آنچه ذكر گرديد انتظار ميرود برد اين دستگاه بين 20 الي 30 مايل باشد كه با بهره گيري از ايستگاههاي تكرار كننده ميتوان اين برد را افزايش داد .

    سيستم شناسائي اتوماتيك
    يكي از مواردي كه در آئين نامه سولاس بمنظور ايمني جان انسان در دريا ، ايمني ناوبري و حفظ محيط زيست دريايي بر آن تاكيد گرديده است ، تجهيز شناورهاي دريايي به سيستم شناسائي اتوماتيك يا AIS ميباشد . وظيفه اصلي اين سيستم تبادل اطلاعات ميان يگانهاي شناور با يكديگر و با ساحل ميباشد . از مزاياي نصب اين سيستم ميتوان موارد زير را برشمرد :

    - سهولت بيشتر در شناسائي يگانها

    - سهولت در رهگيري شناورهاي سطحي

    - مبادله اطلاعات ضروري ميان كشتيها بدون دخالت انسان و بصورت خودكار

    - كاهش ترافيك بر روي مدارهاي VHF

    - افزايش اطلاعات فرمانده و افسران نگهبان پل فرماندهي از وضعيت پيراموني خود

    دستگاه AIS نصب شده بر كشتي قادر است اطلاعات تعيين شده را بصورت دائمي به ساير شناورها و ايستگاههاي كنترل ترافيك ساحلي (VTS) ارسال نموده و همچنين اطلاعات ارسالي از ساير شناورها را دريافت نمايد . اطلاعات دريافتي ميتوانند بر روي صفحه نمايشگر كامپيوترهاي شخصي ، Laptop ها ، صفحه نمايشگر سيستمهاي ECDIS( نمايشگر نقشه و داده هاي الكترونيكي) و يا رادار نمايش داده شوند . بر اساس قوانين سولاس كليه كشتيهاي مسافربري ، نفت كشها و ساير كشتيها ميبايست قبل از تاريخ 1 جولاي 2007 به اين سيستم مجهز گردند . بر اساس همين قوانين كليه شناورهاي تردد كننده در آبهاي داخلي نيز ميبايست تا قبل از 1 جولاي 2008 به سيستم AIS مجهز شوند .

    اطلاعاتي كه توسط اين سيستم ارسال ميگردد به سه دسته تقسيم ميشوند :

    الف – اطلاعات ثابت : اين اطلاعات پس از نصب دستگاه در آن ثبت شده و تنها در صورت ايجاد تغييرات در ساختار كشتي و يا نحوه ثبت آن در IMO ميبايست اصلاح گردد . اين اطلاعات عبارتند از :

    كد MMIS

    نام و Call Sign

    شماره IMO

    طول و عرض شناور

    محل نصب آنتن GPS بر روي كشتي

    ب- اطلاعات متغيير و يا ديناميك .اين اطلاعات بطور مدام و در خلال روشن بودن دستگاه تصحيح گرديده و شامل موارد زير ميباشد :

    موقعيت يگان

    زمان جهاني UTC

    مسير حركت نسبت به كف دريا (COG)

    سرعت حركت نسبت به كف دريا (SOG)

    هدينگ(راه جايرو)

    وضعيت كشتي از نظر قوانين راه (در حال حركت ، در لنگر، خارج از كنترل ، محدوديت در مانور ، متصل به بويه ، محدوديت بدليل آبخور، در حال ماهيگيري و ....)

    سرعت و يا نواخت گردش شناور(ROT)

    ج- اطلاعات مرتبط با برنامه حركت كشتي . اين اطلاعات عبارتند از :

    آبخور كشتي

    كالا و مواد خطرناك در كشتي (كالاي خطرناك DG ، كالاي زيان رسان HG ، كالاي مضر براي محيط درياهاMP)

    مقصد شناور و زمان رسيدن به آن

    مسيرهاي حركت و نقاط چرخش

    علاوه بر اطلاعات ذكر شده در فوق ، در صورت مشاهده موارد مرتبط با ايمني در دريا ميتوان يك پيام كوتاه ( حداكثر 158 كاراكتر) به يگان مشخص و يا كليه يگانها ارسال نمود .


     

     

    منوي اصلي
  • صفحه اصلي
  • فهرست مقالات
  • مطالب جديد
  • خبرنامه
  • نقشه سايت
  • طراحي وب
  • جستجو
  • نسخه جديد سايت
  •  

    مطالب جديد
     

         
    Copyright © 2003 - 2017 by AutoIR iranresearch , All rights reserved. www.iranresearch.com www.iranresearch.ir www.autoir.ir Designed by Ahmad Zeini
    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت autoir.ir می باشد